E-prenumerata

i

tylko 9,99 zł za miesiąc

Poradnik e-zdrowia czyli jak wygodnie zarządzać usługami zdrowotnymi przez Internetowe Konto Pacjenta

opublikowano: 15 listopada 2020
Poradnik e-zdrowia czyli jak wygodnie zarządzać usługami zdrowotnymi przez Internetowe Konto Pacjenta

Wszystko co powinieneś wiedzieć:

  • e-recepta, e-skierowanie, e-wizyta
  • IKP – twoje centrum dowodzenia zdrowiem całej rodziny
  • e-zdrowie podczas pandemii COVID-19

Internetowe Konto Pacjenta – twoje centrum zarządzania zdrowiem

Cyfryzacja różnych usług ułatwia nam codzienność. A przecież ochrona zdrowia jest dla każdego z nas jedną z najważniejszych sfer życia. Tym bardziej cieszy każda kolejna usługa w obszarze e-zdrowia, a także rozwój Internetowego Konta Pacjenta, które pozwala nimi zarządzać.

Ostatnie lata to przyspieszenie prac i liczne wdrożenia kolejnych elementów strategii e-zdrowia. Już dawno przywykliśmy do e-zwolnień – aż trudno sobie wyobrazić, że zaledwie kilka lat temu sami dostarczaliśmy papierowe L4 naszemu pracodawcy. Podobnie rzecz się ma z e-receptą, która przecież funkcjonuje zaledwie od roku, a zdążyła na stałe zagościć w życiu milionów polskich pacjentów. Teleporada oraz e-wizyta, które wspierały wielu z nas podczas pandemii, również wpisały się na stałe do kanonu najważniejszych udogodnień. Choć obowiązek obsługi elektronicznych skierowań wejdzie w życie 8 stycznia 2021 r., już dziś wiele placówek wystawia e-skierowanie.

Aby nad wszystkim zapanować i mieć dostęp do informacji medycznych w dowolnym miejscu i czasie, warto korzystać z Internetowego Konta Pacjenta (IKP). To aplikacja dostępna w serwisie pacjent.gov.pl, która pozwala zarządzać zdrowiem nie tylko własnym, ale również naszych dzieci lub osoby, która nas upoważniła.

W zasobach IKP znajdziemy m.in. e-recepty, e-skierowania czy e-zwolnienia. Prace nad rozwojem aplikacji trwają – wkrótce przez IKP za pomocą kilku kliknięć będzie można zamówić e-receptę lub skorzystać z centralnej e-rejestracji.

Na IKP zapisuje się historia wykupionych leków i innych produktów medycznych, ale także informacja o wysokości ich refundacji, zaleconej dawce. Jest tu też lista świadczeń wykorzystanych w ramach NFZ, np. przebytego zabiegu lub badania, a także zaplanowanych na przyszłość świadczeń refundowanych przez NFZ, takich jak wizyta u lekarza specjalisty czy ustalony termin rehabilitacji. Na IKP sprawdzimy także swoje deklaracje wyboru lekarza, pielęgniarki lub położnej publicznej ochrony zdrowia (POZ), a jeśli podejmiemy decyzję o zmianie – możemy to zrobić za pomocą formularza w zakładce „Moje Konto”.

Za pomocą IKP możemy odebrać i zrealizować e-recepty nawet bez konieczności wizyty w gabinecie. Kody e-recepty i e-skierowania są dostępne na IKP, ale w ustawieniach konta można również podać inne kanały powiadomień: podając numer telefonu (otrzymasz je wtedy SMS-em) lub adres e-mail (przyjdą pocztą elektroniczną). Informacjami zawartymi na Internetowym Koncie Pacjenta możemy się dzielić z najbliższymi lub wybranym personelem ochrony zdrowia – wystarczy nadać odpowiednie upoważnienia. Jednocześnie – jeśli mamy dzieci poniżej 18. roku życia – na Internetowym Koncie Pacjenta możemy zarządzać także ich zdrowiem.

Internetowego Konta Pacjenta nie trzeba zakładać, ma je każdy obywatel. Aby się zalogować na IKP, wystarczy komputer, tablet lub smartfon z dostępem do internetu, którego możemy użyć wszędzie, gdzie jest nam wygodnie. Należy wejść na stronę pacjent.gov.pl i użyć przycisku „zaloguj się”. Do wyboru są trzy opcje logowania:

  • poprzez profil zaufany, w tym można skorzystać z opcji logowania przez bankowość elektroniczną jednego z 11 banków (przeczytaj, jak założyć profil zaufany na str. 22),
  • bezpośrednio poprzez konto internetowe banku PKO BP (iPKO lub Inteligo) lub konto Banku Spółdzielczego – w celu zalogowania na IKP należy podać loginy i hasła jak do konta w banku,
  • poprzez e-dowód, czyli elektroniczny dowód osobisty

Chcesz wiedzieć więcej?

  • Po zalogowaniu na IKP zapoznaj się z zakładką „pomoc” – tam znajdziesz czytelną instrukcję użytkownika.
  • Zadaj pytanie, dzwoniąc na numer infolinii IKP – 19 457 (opłata zgodnie z taryfą operatora).
  • Porozmawiaj na czacie z wirtualnym asystentem (chatbot) – widoczny na stronie pacjent.gov.pl jako pomarańczowa ikona z białym dymkiem

e -recepta

  • Elektroniczna recepta jest zawsze czytelna – nie ma ryzyka, że otrzymasz niewłaściwy lek i nigdy jej nie zgubisz, jest dostępna na twoim Internetowym Koncie Pacjenta.
  • Każdy lek z e-recepty możesz wykupić w kilku aptekach w różnym czasie. Pamiętaj jednak, że wszystkie przepisane opakowania jednego leku musisz wykupić w tej samej aptece, w której wykupiłeś pierwsze opakowanie.
  • E-recepta co do zasady jest ważna 30 dni (wyjątek stanowią e-recepty na antybiotyki ważne 7 dni oraz preparaty autoimmunologiczne: 120 dni). Lekarz może również wystawić e-receptę na 365 dni kuracji.
  • Kiedy zapomnisz dawkowania leku, na IKP sprawdzisz wszystkie informacje i zalecenia lekarza.
  • Zapisane i wykupione leki tworzą historię leczenia, co pomaga lekarzom odpowiednio kontynuować terapię w chorobach przewlekłych, a także daje obraz ewentualnych interakcji z nowymi wprowadzanymi farmaceutykami.

e-skierowanie

  • Lekarz wystawi e-skierowanie nawet podczas e-wizyty, bez konieczności bezpośredniego kontaktu.
  • E-skierowania nie musisz dostarczać osobiście – zrealizujesz je przez telefon, podając w rejestracji 4-cyfrowy kod i nr PESEL.
  • Możesz zapisać się telefonicznie na wizytę, nawet jeśli przychodnia nie obsługuje e-skierowania. Jednak wówczas musisz podać więcej danych: podstawowe informacje o skierowaniu (kto wystawił, z jakim rozpoznaniem), 4-cyfrowy kod dostępu i swój PESEL lub klucz – 44-cyfrowy numer umożliwiający odczytanie e-skierowania. Przychodnia poprosi cię o złożenie oświadczenia, że zapisałeś się tylko do jednej placówki. Dostaniesz wzór takiego oświadczenia oraz informację, czy masz wysłać je e-mailem, nagrać czy potwierdzić podczas rozmowy, a następnie podpisać, kiedy przyjdziesz na wizytę.
  • Na podstawie e-skierowania możesz się zapisać tylko do jednej placówki medycznej.

e-wizyta

  • E-wizyta to konsultacja online z lekarzem lub pielęgniarką udzielana za pomocą wideorozmowy, chatu lub rozmowy przez telefon.
  • Usługa dostępna jest 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.
  • Dzięki e-wizycie: skonsultujesz z pracownikiem medycznym niepokojące cię objawy lub złe samopoczucie, omówisz wyniki badań, np. stężenie cukru czy ciśnienie, otrzymasz e-receptę lub e-skierowanie.
  • Z e-wizyty możesz skorzystać na dwa sposoby: za pomocą komputera wyposażonego w kamerę i mikrofon – dzięki temu będziesz widział i słyszał rozmówcę lub za pomocą telefonu – wtedy będziesz rozmawiał z pracownikiem medycznym przez telefon.
  • Aby skorzystać z e-wizyty, wypełnij formularz dostępny pod adresem pacjent.gov.pl/ewizyta.


Profil zaufany – jak to zrobić?

Profil zaufany to bezpłatny elektroniczny podpis, dzięki któremu można załatwiać sprawy urzędowe online w serwisach administracji publicznej, bez wychodzenia z domu. Za pomocą profilu zaufanego m.in. złożysz wniosek o 500+, becikowe, deklarację PIT, a także założysz firmę, wyrobisz dowód osobisty czy sprawdzisz swoje punkty karne. Za pomocą profilu zaufanego zalogujesz się także na Internetowe Konto Pacjenta.

Jeśli nie posiadasz profilu zaufanego, założyć go możesz na dwa proste sposoby:

  1. 24 h/7 dni w tygodniu – Profil Zaufany możesz założyć i potwierdzić w pełni online. Zrobisz to za pomocą banku. W systemie bankowości elektronicznej swojego banku wypełnij formularz o założenie Profilu Zaufanego i operację potwierdź bankowym kodem autoryzacyjnym. Na swój adres e-mail trzymasz potwierdzenie założenia konta. Obecnie możesz zrobić to za pomocą 11 banków, których listę znajdziesz na stronie pz.gov.pl.
  2. Możesz to zrobić także, rejestrując się w serwisie pz.gov.pl i potwierdzić swój PZ w punkcie potwierdzającym, np. w oddziale NFZ, urzędzie, gminy, urzędzie skarbowym. W Polsce działa prawie 2 tys. takich punktów – są oznaczone symbolem profilu zaufanego. Ich listę znajdziesz na pz.gov.pl. Masz na to 14 dni od momentu rejestracji.

Korzystaj z Internetowego Konta Pacjenta (IKP)

  1. W serwisie pacjent.gov.pl kiknij „Zaloguj się”
  2. Wybierz sposób logowania, np. profil zaufany (PZ), bankowość elektroniczna iPKO, Inteligo lub Banku Spółdzielczego
  3. Brawo! Jesteś na swoim Internetowym Koncie Pacjenta

PAMIĘTAJ, TO WAŻNE!

Po pierwszym logowaniu należy uzupełnić dane kontaktowe, żeby dostawać e-receptę czy e-skierowanie SMS-em i e-mailem.
Po zalogowaniu na swoje Internetowe Konto Pacjenta kliknij w rogu ekranu „Moje konto”.


Wpisz swój e-mail i numer telefonu. Kliknij „Zapisz”.
Od teraz będziesz otrzymywać e-recepty, e-skierowania bezpłatnie SMS-em i e-mailem.


E-zdrowie oczami… lekarza

Rozmowa z dr. Andrzejem Zapaśnikiem, lekarzem POZ, prezesem Polskiej Fundacji Opieki integrowanej, ekspertem zespołu ds. opiniowania zmian w systemie zdrowia w Ministerstwie Zdrowia.

Internetowe Konto Pacjenta to przede wszystkim wygoda pacjenta, ale czy ma to znaczenie również dla lekarza?
Andrzej Zapaśnik:
Już od dawna namawiamy naszych pacjentów, aby korzystali z Internetowego Konta Pacjenta. To dla nich łatwy dostęp do wielu usług w zdrowiu. A z perspektywy lekarza dzięki IKP znacząco skrócony zostaje czas na przekazywanie informacji w czasie porady. Pacjent nie musi zapisywać kodów, szukać długopisu. Niezależnie od miejsca przebywania pacjenta e-receptę czy e-skierowanie może dostać SMS-em lub e-mailem.

Które usługi e-zdrowia wykorzystuje dziś na co dzień lekarz POZ i jak są one przez środowisko lekarskie odbierane?
E-zdrowie uratowało nas w czasie epidemii, umożliwiając nam w sposób efektywny realizowanie istotnej części naszych zadań w trybie teleporady. Na co dzień wystawiamy e-recepty, e-zwolnienia, e-skierowania. Chociaż obowiązek e-skierowań wchodzi w życie od 8 stycznia 2021 r., nasz POZ wystawia je już teraz. Od strony praktycznej dla lekarza generowanie takiego skierowania nie różni się od wystawienia zwykłego: pacjent otrzymuje czterocyfrowy kod, tak jak przy e-recepcie.

Samym e-zdrowiem nie wszystko można załatwić… Co zrobić, aby pandemia nie powstrzymała leczenia pozostałych chorób?
Dostępność do POZ ma zagwarantować ciągłość leczenia, m.in. w zakresie wypisywania leków. Do najtrudniejszych należą te sytuacje, gdy przychodnie zostają zamknięte z powodu kwarantanny czy izolacji lekarzy, czyli po prostu braku personelu. Dlatego tak kluczowe jest przestrzeganie tych wszystkich reżimów sanitarno-epidemiologicznych w przychodniach czy szpitalach. W sytuacji realnego zagrożenia całkowitego przerwania ciągłości świadczeń wybieram schemat opieki zgodny z wytycznymi Głównego Inspektora Sanitarnego, który zaleca, aby pierwsza porada była zawsze teleporadą. Wtedy podejmuję decyzję o ewentualnej konieczności wizyty w przychodni. W naszym POZ dbamy o to, by wizyta stacjonarna odbyła się tego samego dnia, rezerwując specjalne godziny na takie przypadki. Aby zapewnić bezpieczeństwo, ograniczamy liczbę pacjentów w poczekalni, a także czas oczekiwania na wizytę. I personel, i pacjenci są wpuszczani po wykluczeniu objawów infekcji u nich samych, ale także wśród ich rodzin. Pacjenci z objawami przypominającymi COVID-19 mają wyznaczone godziny przyjęć pod koniec pracy przychodni.

 

Zaloguj się na IKP i sprawdź informacje o koronawirusie

Na Internetowym Koncie Pacjenta (IKP) znajdziesz funkcjonalności związane z koronawirusem. Każdy, kto wykonał test na COVID-19 finansowany ze środków publicznych, tutaj pozna jego wynik. Dzięki temu nie musisz już czekać na informacje od swojego lekarza, dzwonić do przychodni czy sanepidu.

Po zalogowaniu się na Internetowym Koncie Pacjenta zobaczysz jeden z czterech komunikatów:

  • negatywny – wynik ujemny testu (nie wykryto SARS-CoV-2). To oznacza, że nie masz koronawirusa, zachowaj jednak dotychczasowe środki ostrożności i higieny;
  • pozytywny – wynik dodatni testu (wykryto SARS-CoV-2). Potwierdzono obecność koronawirusa: ty i osoby, które miały z tobą bliski kontakt, powinniście zastosować się do zasad kwarantanny;
  • niediagnostyczny – to oznacza, że próbka jest niezdatna do badania, należy pobrać kolejną próbkę od pacjenta i jak najszybciej przekazać do badania;
  • nierozstrzygający – to znaczy, że wynik jest na granicy analitycznej czułości testu, wymaga zbadania kolejnej próbki pobranej od pacjenta po 24–48 godz.

Jeśli twój wynik jest nie diagnostyczny lub nierozstrzygający, koniecznie powtórz badanie.

Na IKP jest dostępna również informacja o tym, że na pacjenta nałożono kwarantannę lub izolację domową oraz na jaki okres. Pamiętaj, że lekarz może przedłużyć izolację domową z uwagi na stan zdrowia. Wraz z końcem kwarantanny/izolacji informacja o niej również przestanie się wyświetlać. Dodatkową wygodą jest możliwość pobrania dokumentu z elektronicznym podpisem potwierdzającego kwarantannę lub izolację domową, który możesz przekazać e-mailem bezpośrednio pracodawcy.

Pod adresem pacjent.gov.pl/koronawirus znajdziesz aktualne informacje i zalecenia Ministerstwa Zdrowia i Głównego Inspektoratu Sanitarnego związane z koronawirusem SARS-CoV-2 i chorobą COVID-19, przydatne numery telefonów, adresy szpitali zakaźnych i mobilnych punktów pobrań.

 

E-zdrowie oczami…pielęgniarki

Możliwość zdalnej opieki okazała się dla naszego hospicjum doskonałym rozwiązaniem. I choć początki były trudne, gdy musieliśmy się przestawić na pracę na bazie elektronicznej, dziś już poruszamy się swobodnie, korzystając z usług e-zdrowia – mówi siostra Luiza Świerczewska, kierownik i pielęgniarka Hospicjum Domowego Stacji Opieki Caritas Archidiecezji Warmińskiej.

Nie spodziewaliśmy się, że tak szybko okażą się niezbędne… Do połowy października jeździliśmy do pacjentów osobiście, obecnie przeszliśmy na teleporady. Dzięki nim możemy zadbać o bezpieczeństwo epidemiczne, pozostając na bieżąco z wiedzą o stanie pacjenta i zaopatrując go w leki dzięki e-recepcie. Dużo naszych pacjentów to ludzie samotni, starsi i takie rozwiązanie, łącznie z możliwością przekazania kodu komuś zaufanemu, kto zrealizuje e-receptę, jest wielkim ułatwieniem. Nasze codzienne odprawy zespołu hospicjum również odbywają się teraz online. System elektronicznej dokumentacji zapisuje historię naszych działań przy każdym pacjencie. W razie konieczności np. kwarantanny którejś z pielęgniarek czy lekarza, kto inny może przejąć jej obowiązki, mając tak pełną informację o wizytach, wywiadzie, zaleceniach, lekach.

E-zdrowie oczami… matki i córki

Do założenia profilu zaufanego i korzystania z Internetowego Konta Pacjenta namówił mnie dorosły syn. Jak dobra to była decyzja, widzę to szczególnie teraz. Odkrywam kolejne usługi, które pojawiają się na IKP wraz z rozwojem e-zdrowia – mówi Katarzyna Kobylińska, pacjentka.

 – To, że nie muszę odtwarzać historii swojego leczenia – bo mam na swoim IKP rejestr zdarzeń medycznych – to ogromna wygoda. Bonusem jest możliwość wglądu do historii zdrowia moich nastoletnich córek – bez potrzeby rejestracji kolejnych kont. Aż do uzyskania pełnoletności moich dzieci zdrowie całej rodziny będę mogła „ogarniać” za pomocą jednego konta. Do korzystania z IKP skłoniłam także moją mamę. Jest pacjentką z nowotworem, więc dostęp do dokumentacji jej choroby, prowadzonych terapii, wypisanych leków, dawkowania, pozwala nie pominąć żadnego z zaleceń lekarskich. Przy pierwszym logowaniu na IKP wypełniłyśmy dane kontaktowe i teraz kod e-recepty czy e-skierowania przychodzi SMS-em. Oznacza to, że mama nie musi nie tylko odbierać druku z przychodni – leki przedłużamy podczas e- -wizyty. Nie musi też stać w kolejkach, w aptece. Kod e-recepty przekazuje nam i czeka w domu, aż dostarczymy jej lekarstwo. Daje nam to duże poczucie bezpieczeństwa podczas pandemii, kiedy osoba z obniżoną odpornością nie powinna ryzykować, niepotrzebnie bywając w miejscach publicznych.

 

Pamiętaj!!!

  1. Internetowe Konto Pacjenta to bezpłatna aplikacja dostępna dla każdego obywatela pod adresem pacjent.gov.pl. To twoje centrum dowodzenia zdrowiem, w którym zapisana jest historia wizyt, twoje e-recepty czy e-skierowania. Możesz tutaj również zarządzać zdrowiem swoich dzieci do 18 r.ż.
  2. Przy pierwszym logowaniu na Internetowe Konto Pacjenta zarejestruj swój numer telefonu oraz adres poczty elektronicznej. Wszystkie powiadomienia dotyczące wystawienia e-recept i e-skierowań będą przychodzić od tej chwili SMS-em i e-mailem. Odbierzesz je w dowolnym miejscu i czasie bez logowania się do systemu. Na IKP masz też możliwość nadania uprawnień i dostępu do danych swoim bliskim oraz wybranemu personelowi medycznemu.
  3. E-recepty nie zgubisz, nie zniszczysz i zawsze jest czytelna. Do jej realizacji wystarczy czterocyfrowy kod. Osoba, której go udostępnisz, może zrobić to za ciebie. Każdy lek można wykupić w innej aptece. Zawsze masz do niej dostęp na IKP. E-receptę możesz otrzymać podczas teleporady.
  4. E-skierowanie pozwoli ci zapisać się na realizację świadczeń medycznych telefonicznie.Wystarczy twój PESEL i czterocyfrowy kod otrzymany SMS-em lub e-mailem. Usługa będzie obowiązkowa dopiero w przyszłym roku, jednak już dziś część placówek realizuje ją w ten sposób.
  5. E-wizyta to zdalna porada u lekarza lub pielęgniarki. Dostępna jest 24 godziny na dobę. Możesz ją odbyć w dowolnym miejscu. Umożliwia wstępną diagnozę, przepisanie e-recepty czy e-skierowania. W razie konieczności lekarz zaprosi cię do gabinetu na badanie stacjonarne.
  6. Na Internetowym Koncie Pacjenta możesz sprawdzić wynik testu na COVID-19. Tu także znajdziesz informację o kwarantannie lub izolacji. IKP daje również możliwość wydruku dokumentu, który potwierdza pobyt na kwarantannie/w izolacji, w celu przedstawienia go swojemu pracodawcy.

CHCESZ POZNAĆ WYNIK TWOJEGO TESTU NA COVID-19?

  1. Wejdź na pacjent.gov.pl
  2. Zaloguj się na Twoje Internetowe Konto Pacjenta (IKP) – ma je każdy obywatel.


 

Zaloguj się, by uzyskać dostęp do unikatowych treści oraz cotygodniowego newslettera z informacjami na temat najnowszego wydania

Zarejestruj się | Zapomniałem hasła

Szanowny Czytelniku

Chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych osobowych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 r., zgodnie z instrukcjami, o których mowa poniżej.

Od 25 maja 2018 r. zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane w skrócie również jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”). RODO obowiązywać będzie w identycznym zakresie we wszystkich krajach Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, i wprowadza wiele zmian w zasadach regulujących przetwarzanie danych osobowych, które będą miały wpływ na wiele dziedzin życia, w tym na korzystanie z usług internetowych. Przed przejściem do serwisu naszym celem jest zapoznanie Cię ze szczegółami stosowanych przez nas technologii oraz przepisami, które niebawem wejdą w życie, tak aby dać Ci szeroką wiedzę i bezpieczeństwo korzystania z naszych serwisów internetowych Prosimy Cię o zapoznanie się z podstawowymi informacjami.

Co to są dane osobowe?

Podczas korzystania z naszych usług internetowych Twoje dane osobowe mogą być zapisywane w plikach cookies lub podobnych technologiach, instalowanych przez nas lub naszych Zaufanych Partnerów na naszych stronach i urządzeniach do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu udostępniania personalizowanych treści i reklam, bezpieczeństwa oraz analizowania ruchu na naszych stronach.

Kto będzie administratorem Twoich danych osobowych?

Administratorami Twoich danych osobowych będzie Fratria sp. z o.o., a także nasi Zaufani Partnerzy, tj. firmy i inne podmioty, z którymi współpracujemy przede wszystkim w zakresie marketingowym. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie pod niniejszym linkiem „Zaufani Partnerzy”.

Po co są nam potrzebne Twoje dane?

Aby dostosować reklamy do Twoich potrzeb i zainteresowań, zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług oraz dokonywać pomiarów, które pozwalają nam ciągle udoskonalać oferowane przez nas usługi.

Twoje uprawnienia

Zgodnie z RODO przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych osobowych i ich przetwarzania przez nas i Zaufanych Partnerów. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych, możesz ją w każdej chwili wycofać. Przysługuje Ci również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – GIODO. Uprawnienia powyższe przysługują także w przypadku prawidłowego przetwarzania danych przez administratora.

Zgoda

Wyrażenie przez Ciebie zgody jest dobrowolne. W każdym momencie możesz również edytować swoje preferencje w zakresie udzielonej zgody, w tym nawet wycofać ją całkowicie, klikając w ustawienia zaawansowane lub wyrażając zgodę i przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa, jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz na naszych stronach internetowych). Jeśli chcesz się zgodzić na przetwarzanie przez Fratrię sp. z o.o. i jej Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych zebranych w związku z korzystaniem przez Ciebie z naszych stron i aplikacji internetowych, w tym ich przetwarzanie w plikach cookies itp. instalowanych na Twoich urządzeniach i odczytywanych z tych plików danych, możesz w łatwy sposób wyrazić tę zgodę, klikając w przycisk „Zgadzam się i przechodzę do serwisu”. Jeśli nie chcesz wyrazić opisanej wyżej zgody lub ograniczyć jej zakres, prosimy o kliknięcie w „Ustawienia zaawansowane”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnień przeczytasz na „Polityce prywatności”.

×

Ustawienia zaawansowane

Aby dostosować reklamy i treści do Twoich potrzeb i zainteresowań, zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług oraz dokonywać pomiarów, które pozwalają nam ciągle udoskonalać oferowane przez nas usługi, podczas korzystania z naszych usług internetowych Twoje dane osobowe mogą być zapisywane w plikach cookies lub podobnych technologiach instalowanych przez nas lub naszych Zaufanych Partnerów na naszych stronach i urządzeniach do zbierania i przetwarzania danych osobowych.

Aktywna zgoda

Zgadzam się na przechowywanie w moim urządzeniu plików cookies, jak też na przetwarzanie w celach marketingowych, w tym profilowanie, moich danych osobowych pozostawianych w ramach korzystania oferowanych przez Wydawnictwo Fratria sp. z o.o. oraz zaufanych partnerów usług Wydawnictwa. Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych w ramach korzystania z oferowanych przez Wydawnictwo Fratria zaufanych partnerów usług. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne.

Dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnień przeczytasz na Polityce prywatności.